عمومي
مقالاتي در مورد مسائل مختلف

طيف مراجعين روانشناسان بسيار وسيع است. از كساني كه نياز به ترك يك عادت يا رفتار درماني دارند، تا كساني كه دچار افسردگي، اضطراب و از اين قبيل مشكلات هستند. با ما همراه باشيد تا دقيق‌تر به سوال 《چه زماني بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟》 پاسخ دهيم.

 

۱. ناتواني در كنترل احساسات

همه ما زماني از زندگي را با احساساتي كه در حال فوران هستند، تجربه كرده‌ايم. در اين زمان قادر به كنترل خشم، ناراحتي، اضطراب و احساسات اين چنيني نبوديم. در اين زمان شما بسيار زود رنج هستيد، به سرعت عصباني مي‌شويد، براي هر مسئله‌اي به طور غيرطبيعي شروع به گريه مي‌كنيد و در كنترل كردن چنين احساساتي ناتوان هستيد. حتي ممكن است اين رفتارها و احساسات نشانه هاي بروز افسردگي هم باشد. بروز احساسات آني و انفجاري از نشانه‌هايي است كه نشان مي‌دهد شما نياز داريد تا به يك روانشناس مراجعه كنيد.

 

۲. افسردگي

افسردگي به تنهايي قادر به پديد آوردن انواع بيماري ‌هايي است كه شما را ملزم مي‌كند تا به روانشناس مراجعه كنيد. از تغييرات خلقي تا تغييرات در روند شغلي و تحصيلي، افسردگي مي‌تواند همه اين مشكلات را در پي داشته باشد. اين بيماري حتي در رابطه شما با اطرافيان تاثير بسيار زيادي مي‌گذارد.

 

۳. افت عملكرد تحصيلي و شغلي

يكي از مهم‌ترين نشانه‌ هاي افرادي كه مشكلات عاطفي دارند، افت عملكرد تحصيلي و شغلي است. مشكلات عاطفي در حافظه تاثير منفي مي‌گذارد و موجب مي‌شود تمركز خود را براي فكر كردن به مسائل ديگر از دست بدهيد.

 

همچنين اگر شما تمركز كافي براي انجام يك كار نداشته باشيد، دچار اشتباه در انجام كار خواهيد شد. اگر در كاري بارها شكست بخوريد يا اشتباهي انجام دهيد، علاقه خود به انجام دادن آن كار را هم از دست خواهيد داد.

 

چه زماني بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

 

۴. بروز تغيير در روند خواب و اشتها

درگيري مداوم ذهن باعث بهم خوردن عادات خواب و خوراك مي‌شود. افرادي كه مشكلات و چالش‌هاي بسياري دارند، پيش از خواب هجوم افكار را تجربه كردند. اين افكار صداي بسيار بلندي در سر توليد مي‌كنند و پشت سر هم تكرار مي‌شوند.

 

همچنين در صورت بهم خوردگي نظم خواب افراد، اشتهاي آن‌ها هم دچار اختلال مي‌شود. حتي گاهي بدون اينكه خودشان متوجه شوند، از وعده‌هاي غذايي خود صرف نظر مي‌كنند. در صورت داشتن اين علائم، شما بايد براي حل مشكلات خود از يك روانشناس كمك بگيريد.

 

۵. تروماي رواني

بعضي از افراد در سنين بسيار كم، تروماي رواني(ضربه‌هاي رواني) را تجربه كردند. اين ضربه‌ها ممكن است ناشي از ازار جنسي در سنين كم، از دست دادن فردي از خانواده، مشكلات حل نشده در خانواده و... باشند. افرادي در سنين پايين‌تر گاه از بيان چنين چيزهايي واهمه دارند يا فكر مي‌كنند كه خودشان به تنهايي از پس اين مشكلات بر مي‌آيند؛ به دليل همين تفكرات غلط اين آسيب‌ها پس از مدتي خواب و خوراك را از فرد سلب مي‌كند.

 

در چنين مواقعي به طور قطع بايد به روانشناس مراجعه كنيد. زيرا گفت و گو با فردي كه غريبه است و شما را مورد قضاوت قرار نمي‌دهد، مي‌تواند بسيار موثر واقع شود. همچنين روانشناسان براي برخورد با چنين مشكلاتي، آموزش ديده‌اند و قادر هستند تا به صورت موثر به مراجعيني با اين مشكلات كمك كنند.

 

۶. اعتياد

بسياري از افرادي كه به سمت مواد مخدر كشيده مي‌شوند، تحت فشار رواني هستند. اين افراد براي مقابله يا ساعتي حس نكردن اين فشارها مصرف مواد مخدر را انتخاب مي‌كنند. غافل از اينكه مواد اعتياد آور فقط براي مدتي احساس دوري از فشارهاي رواني را به فرد القا مي‌كند.

 

پس از مدتي، به دليل از دست رفتن احساسات خوشايند بعد از مصرف مواد مخدر، افراد دچار سومصرف مواد مخدر مي‌شوند. در اين شرايط فرد براي كنار گذاشتن مواد مخدر، نياز به فردي دارد كه براي او انگيزه ايجاد كند تا مصرف را كنار بگذارد.

 

چه زماني بايد به روانشناس مراجعه كنيم؟

 

۷. ساير مشكلات عاطفي و رواني

علاوه بر تمامي مشكلات ذكر شده، هنگامي كه در خانه و خانواده مشكلي رخ مي‌دهد كه قادر به برطرف كردن آن نيستيد، مي‌توانيد از روانشناسان كمك بگيريد. گاهي شما نسبت به سرگرمي‌هاي مورد علاقه خود، بي اعتنا مي‌شويد و ديگر چيزي نداريد كه از آن لذت ببريد، اين هم زنگ خطري براي مراجعه به روانشناسان است.

 

https://silverbookco.com/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۴:۵۴ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی