عمومي
مقالاتي در مورد مسائل مختلف

عرق كردن كف دست و پا، مشكلي است كه در بسياري از افراد ديه مي شود. برخي علت را مشكلات هورمون و غددي مي دانند و برخي ديگر عقيده به توارثي بودن اين مشكل دارند. در اين بخش به بررسي علل عرق كردن كف دست و پا و راههاي درمان گياهي و دارويي آن خواهيم پرداخت.

علت عرق كردن كف دست و پا
عريق كف دست بيشتر زمينه ارثي و ژنتيك دارد و هميشه نارسايي تيروئيد,علت بروز آن نيست. يك متخصص بيماريهاي غدد در اين باره گفت :درصد بسيار كمي از افرادي كه دچار تعريق شديد كف دست مي شوند دچار اختلالات غده تيروئيد هستند پس همانطور كه گفتيم بيماري تعريق كف دست مي تواند به علت اختلال هورموني، پركاري تيروئيد و يا ارثي باشد.

توارثي تعريق كف دست از كودكي شروع شده، در دوران بلوغ شدت يافته و در جواني با استرس هاي اين دوران به اوج خود مي رسداين بيماري در برخي مواقع به قدري شدت مي يابد كه هنگام استرس، قطرات عرق از دست مي چكد يا كاغذ زير دست بيمار به طوركامل خيس مي شود.

شما اول بايد استرس خود را درمان كنيد تا بتوانيد عرق دستتان را درمان كنيد .استرس خود عامل همه ي بيماري ها است. موارد خفيف بيماري تعريق كف دست با داروهاي موضعي و خوراكي قابل كنترل است، اما موارد شديد به درمان هاي دارويي پاسخ نمي دهد و بايد جراحي شود.»

جلوگيري از اضطراب تا حد زيادي در كاهش تعريق موثراست، شستن دستها و دوش گرفتن هاي مكرر در درمان موقتي اين بيماري موثر است.

علت عرق كف دست و پا

علت عرق كردن كف دست و پا چيست؟
چند درمان گياهي عرق كردن كف دست و پا
به دستانتان حنا بزنيد و از سدر يا اسطوخودوس استفاده كنيد.

يك كاسه بزرگ را پر از آب كنيد و دو فنجان جوش شيرين را در آن بريزيد. هر روز به مدت نيم ساعت دست و پاي خود را در آن قرار دهيد.

چند ليوان آب گوجه را در يك سطل آب ولرم بريزيد.به مدت نيم ساعت،دست و پاي خود را درون آن بگذاريد و بشوييد.

اگر شدت عرق دست و پاي شما زياد نيست، از پودر بچه استفاده كنيد.

چاي مريم گلي بنوشيد ، هر روز صبح با معده خالي چاي مريم گلي بنوشيد. البته زياده روي در نوشيدن اين چاي، موجب سردرد مي شود. چاي داراي خاصيت قابضي است كه روغن اضافي را خشك مي كند و مانع از تعريق مي شود.

علل عرق كردن كف دست

راه هاي درمان عرق كف دست و پا
10 روش درمان عرق كف دست و پا بدون دارو و جراحي
آب سرد:

روزانه، 10 تا 12 فنجان آب سرد بنوشيد، دست و پاهايتان را به مدت 20 دقيقه در آب سرد خيس كنيد. اين درمان را به مدت چندين هفته تكرار كنيد.

آب ليمو براي درمان عرق كف دست و پا:
آب ليمو را بر روي دست عرق كرده ، اعمال كنيد.

و بعد از 2 دقيقه با آب بشوييد.

و يا.. نمك را با آب ليمو تركيب كنيد و بعد از اينكه خشك شد، روي دستان خود بماليد.

اين درمان به كاهش فعاليت غدد عرق كمك ميكند.

آب ليمو

درمان عرق كردن كف دست و پا با آب ليمو
سركه سيب براي درمان عرف كف دست و پا:
مي توانيد از سركه سيب به دو روش استفاده كنيد:

تكه اي پنبه را در سركه سيب خيس كنيد و زير بغل خود قرار دهيد و يا هر روز، مقداري سركه را درون آب بريزيد و با كمي عسل تركيب كنيد و با شكم خالي بنوشيد.

سيب زميني براي درمان عرق كف دست و پا:
اين نوع سبزي ، تاثير فوق العادل اي در درمان عرق كف دست دارد.

يك عدد سيب زميني را در قطعات كوچك خورد كنيد. و آنها را بر كف دست اعمال كنيد و بعد از چند دقيقه با آب بشوييد.

همچنين مي توانيد از آب سيب زميني نيز استفاده كنيد و اين درمان را به طور مداوم ادامه دهيد.

سيب زميني

درمان عرق كردن كف دست و پا با سيب زميني
درمان عرق كف دست و پا با چاي سبز:
براي جواب دهي بهتر، روزانه 3 ليوان چاي سبز بنوشيد و يا مي توانيد چند تكه يخ از چاي سبز تهيه كنيد و بر روي دستتان اعمال كنيد.

عسل براي درمان عرق كف دست و پا:
عسل و سركه را تركيب كنيد و رو ي دستي كه عرق ميكند اعمال كنيد . براي گرفتن نتيجه بهتر، اين درمان را 2 بار در روز تكرار كنيد.

عسل

درمان عرق كف دست و پا با استفاده از عسل
گلاب براي درمان عرق كردن كف دست و پا:
براي كنترل عرق كردن دست ها، گلاب يكي از بهترين درمان هاي خانگي است. مقداري كمي گلاب را به چند قطره روغن گل رز اضافه كنيد و بر روي دست ها بماليد و اين كار را به دفعات تكرار كنيد از سوي ديگر مقداري گلاب را با سركه سفيد تركيب كنيد و روي دست هايتان اعمال كنيد و اجازه دهيد كه از صبح تا بعد از ظهر بماند و سپس با آب شستشو دهيد.

گوجه فرنگي براي كاهش عرق كردن:
آب گوجه فرنگي ميتواند بر روي پوست اثرات خنك كننده داشته باشد بنابراين ، ميتوانيد از آن به عنوان يك راه حل عالي براي كاهش عرق كردن دست استفاده كنيد. اگر ميخواهيد كه درجه حرارت بدنتان را كاهش دهيد ، فقط كافي است كه دست هايتان را درون آب گوجه فرنگي بگذاريد.

گوجه فرنگي

كاهش عرق كردن با استفاده از گوجه فرنگي
روغن نارگيل براي درمان عرق كف دست و پا:
شما ميتوتنيد از اين روغن را روي دست هايتان بماليد كه بهترين زمان براي آن بعد از حمام است. فقط به ياد داشته باشيد كه از اين روغن به مقدار كم استفاده كنيد ، زيرا مقدار بيش از حد آن ممكن است سبب ايجاد لكه هاي روي لباس شود.

پودر چوب صندل براي رفع عرق كف دست و پا:
مقداري چوب صندل، گلاب، و آب ليمو را به خوبي با هم تركيب كنيد و سپس روي دست هاي عرق كرده اعمال كنيد و بعد از مدتي با آب شستشو دهيد. شما ميتوانيد اين درمان را چندين بار در طول روز تكرار كنيد.

پودر چوب صندل

درمان عرق كف دست و پا با چوب صندل
كارهاي كه بايد از انجام آنها اجتناب شود:

درمان دست هاي عرق كرده تنها با تنظيم عادت هاي خوب ، موفقيت آميز نيست ، بلكه دانستن چگونگي از آن ضروري مي باشد. پس به اين ترتيب نياز داريد كه هم زمان از برخي فعاليت هاي مضر كه اثرات ناخواستي در طول درمان دارند، اجتناب كنيد.

آنها ممكن است از مواد غذايي كه روزانه براي مراقبت از پوست استفاده ميكنيد ، متفاوت باشد.

مانند:غذا هاي تند و شيرين.

برگ هاي كاري ، سير و پياز

وازلين

محصولات كافئين دار

استفاده نكردن از دستكش

استفاده از لباس هاي با الياف مصنوعي

درمان با سم:

عرق كف دست و پا

عرق كردن كف دست و پا
بوتاكس براي درمان عرق كردن كف دست و پا
بتازگي روش تزريق سمي به نام بوتولينوم يا بوتولينوم توكسين معرفي شده كه در واقع دارويي گرفته شده از سم نوع خاصي ميكروب است كه به صورت موضعي تزريق مي شود. كاربرد اصلي اين دارو در درمان هاي چين و چروك صورت است اما براي كنترل تعريق كف دست و پا نيز استفاده مي شود. اين دارو بايد به وسيله متخصصان پوست و جراحان پلاستيك تجويز شود. در صورت انجام صحيح اين روش توسط پزشك متخصص، فرد تا مدت ها از تعريق بيش از اندازه كف دست و پا رها مي شود بوتاكس كه در واقع دارويي گرفته شده از سم نوع خاصي ميكروب است، به صورت موضعي تزريق مي شود. كاربرد اصلي اين دارو در درمان هاي چين و چروك صورت است، اما براي كنترل تعريق كف دست و پا نيز استفاده مي شود.

مطالب اين بخش از منابع خارجي ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .

منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۸:۵۵ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی