عمومي
مقالاتي در مورد مسائل مختلف

عوامل رايجي كه مي تواند باعث كاهش وزن شود شامل:سو تغذيه، غذا نخوردن، تمايلات ژنتيكي، استرس، كمبود خواب، عدم تعادل هورموني، روزه گرفتن و برخي از بيماري هايي مانند تيروئيد پركار و سل. كمبود شديد وزن مي تواند منجر به بروز نازايي، از دست رفتن استخوان، كم خوني، بيماري مكرر، و سيستم ايمني ضعيف شود.

نسخه هاي طب سنتي براي افزايش وزن و درمان لاغري
شير بادام :

شير بادام را با جوشاندن شير و بادام آماده كنيد همچنين انجير و خرما را به آن اضافه كنيد وقتي از روي حرارت برداشتيد شير را صاف كنيد بگذاريد خنك شود و بعد آن را مزمزه كنيد. هر روز به مدت 1 ماه شير بادام بخوريد. همچنين انجير، خرما و بادام بخوريد تا از فوايد آن بهره ببريد. شير بادام درماني خوب براي افزايش وزن به روش سالم است.

لوبيا:

فيبر و پروتئين بالايي دارد و يكي از بهترين غذاها براي افزايش وزن هستند مي توانيد لوبيا را در سالاد يا سوپ مصرف كنيد. از آنجا كه مي توانيد انواع مختلف لوبيا را انتخاب كنيد، وارد كردن آن در رژيم غذايي روزانه آسان مي شود.

خوردن لوبيا سياه، لوبيا قرمز، لوبيا چشم بلبلي، و عدس در وعده هاي پروتئين مصرفي شما را افزايش مي دهد حبوبات همچنين كربوهيدرات لازم براي افزايش وزن را فراهم مي كنند.

گياه افزايش وزن

درمان خانگي لاغري با لوبيا
آشنايي با گياه افزايش وزن و اشتها
ريشه هاي قاصدك:

ريشه هاي قاصدك اشتها را افزايش مي دهد تركيب منحصر به فرد مواد مغذي كه در اين ريشه ها وجود دارد به افزايش وزن كمك مي كند. هم چنين براي درمان بسياري از اختلالات سلامتي مثل ، يبوست و سو هاضمه ، سنگ صفرا مفيد است.

به سادگي مي توان يك جوشانده گل قاصدك درست كنيد و به آرامي آن را بنوشيد. براي افزايش طعم تلخ آن، ممكن است شكر و يا كمي عسل به آن اضافه كنيد.

روش

براي درمان لاغري و رسيدن به وزن ايده آل كافيست حدود 20 گرم ريشه خشك گياه قاصدك را داخل يك ليتر آب به مدت 10 دقيقه بجوشانيد و سپس آن را صاف كنيد. از جوشانده آماده شده يك فنجان روزي سه بار به مدت يك ماه مصرف كنيد تا به نتيجه دلخواه خود برسيد.

ريشه هاي قاصدك

ريشه قاصدك از گياهان مفيد براي افزايش وزن
معرفي گياهان افزايش وزن و چاق كننده
چاي بابونه:

با استفاده از عصاره بابونه، يك چايي درست كنيد و آن را به طور منظم مصرف كنيد تا وزن بگيريد. ورزش كردن به بهبود اشتها كمك مي كند و به شما اين امكان را مي دهد كه بيشتر بخوريد و وزن اضافه كنيد.

شيرين بيان:

شيرين بيان جز مفيد ديگري است كه به افزايش وزن بدن با افزايش اشتها كمك مي كند. آن اغلب براي درمان بيماري هاي زيادي به خاطر خواص دارويي اش مورد استفاده قرار مي گيرد. مقداري گياه شيرين بيان را در آب بجوشانيد. آن را 3 بار در روز بنوشيد تا نتايج را ببينيد.

روش صحيح

متخصصان طب سنتي پيشنهاد مي كنند يك پنجم گرم ريشه شيرين بيان خشك را در آب كاملا بجوشانيد و اين دم نوش را تا سه بار در روز ميل كنيد.

شيرين بيان براي چاقي

دمنوش گياه شيرين بيان براي افزايش وزن و اشتها
چاقي و افزايش وزن با گياهان دارويي
خار مريم:

گياهي است كه عمل مفيدي در سيستم گوارشي دارد و اغلب در آماده سازي گياهي براي بهبود اشتها و هضم غذا به كار مي رود.

از خوردن با عجله غذا پرهيز كنيد:

خوردن با عجله ممكن است مشكلاتي را ايجاد كند. وقت خود را صرف آماده سازي وعده هاي غذايي كه كالري بالايي دارند كنيد غذاها را راحت بخوريد تا مطمئن شويد كه آن را به درستي مي جويد اين به كاهش هضم غذا كمك مي كند و باعث مي شود سريع تر چاق شويد.

مارچوبه :

مارچوبه سرشار از كالري است و مي تواند گزينه ي خوبي باشد وقتي تصميم به اضافه وزن داريد مقداري شير بجوشانيد و كمي پودر مارچوبه و كره را به آن اضافه و خوب مخلوط كنيد. دو بار در روز به مدت 2 ماه بنوشيد.

مارچوبه اشتها آور

افزايش وزن با داروي گياهي مارچوبه
زنجبيل :

زنجبيل داراي ارزش دارويي بالايي است و اغلب براي درمان اختلالات هاضمه به روش طبيعي استفاده مي شود. مصرف زنجبيل به صورت منظم ممكن است عملكرد سيستم گوارشي و هم چنين اشتها را افزايش دهد. مي توانيد از زنجبيل در آشپزي خود به صورت روزانه استفاده كنيد و يا چاي زنجبيل را با جوشاندن زنجبيل خرد شده در يك فنجان آب درست كنيد.

نان سبوس دار:

نان گندم شامل مواد مغذي بيشتري در مقايسه با نان سفيد است و بايد بخشي از رژيم غذايي باشد. فيبرهاي نان گندم براي سيستم گوارشي مناسب هستند. نان گندم سطح انرژي را بهبود مي بخشد.

بذر كتان :

بذركتان و روغن آن كمك مي كنند تا به روش ساده، سريع و موثر وزن اضافه كنيد مي توانيد روغن بذر كتان را به اسموتي ها اضافه كنيد تا آن را در رژيم غذايي وارد كنيد مي توانيد به اندازه 120 كالري از يك قاشق سوپ خوري روغن بذر كتان بگيريد.

 بذر كتان حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 هستند كه سلامتي قلب را بهبود مي دهند. همچنين مي توانيد آن را در دستور العمل هاي خود اضاف كنيد تا وزن را افزايش دهيد.

جينسينگ :

جينسينگ به خاطر تاثيرات سودمند متعددش روي سلامت بدن چندين سال است در پزشكي به كار مي رود مشهور است كه استرس ، درد، خستگي را كاهش مي دهد و سطح انرژي را به روشي عالي افزايش مي دهد اغلب در كنار رژيم غذايي طراحي شده براي افزايش وزن به كار مي رود.

بنابراين اين گياه مي تواند كمك كند تا وزن را افزايش دهيد در حالي كه بسياري از مزاياي سلامتي ديگر را به شيوهاي طبيعي به شما مي دهد. به سادگي يك ليوان آب ولرم برداريد و دو قاشق غذاخوري پودر جينسينگ به آن اضافه كنيد حالا يك قاشق كره را به خوبي اضافه روزي يك بار هرماه آن را بخوريد تا تغييرات قابل مشاهده را ببينيد.

روش پيشنهادي

براي درمان لاغري و افزايش وزن با استفاده از اين گياه بايد يك ليوان شير را ولرم كنيد و به آن دو قاشق غذاخوري پودر گياه جينسينگ و دو قاشق مرباخوري كره اضافه كرده و كامل هم بزنيد و يك بار در روز استفاده كنيد. براي نتيجه ي كامل و واضح توصيه مي شود اين نوشيدني تا سي روز مصرف شود.

جنيتاين :

دهه هاست از ريشه جنيتاين براي درمان افرادي كه كاهش وزن ناخواسته و كمبود اشتها دارند استفاده مي شود اين گياه علاوه بر افزايش حس شكمي ، جذب غذا جريان صفرا را بالا مي برد اين كمك مي كند بهتر غذا بخوريد. طبق كتب طب سنتي براي نتيجه بهتر از اين گياه پرخاصيت در درمان لاغري، روزي يك فنجان ميل كنيد.

نكته : مصرف اين گياه در دوران بارداري و شيردهي و كودكان زير دو سال توصيه نشده است و همچنين براي افراد با سنين بالاتر از 65 سال با احتياط مصرف شود.

نسخه هاي گياهي اشتها آور و افزايش وزن
علت اصلي بي اشتهايي استرس و فشارهاي رواني و عصبي مي باشد اما برخي علت ها مانند كم خوني، يبوست، ريزه خواري و اعتياد نيز ممكن است سبب بي اشتها شدن فرد گردند.

نسخه شماره 1 اشتها آور:

نسخه اي كه براي شما آورده ايم براي افرادي كه دچار بي اشتهايي عصبي هستند ، مناسب است .

مواد لازم:

بابونه
به ليمو
زنجفيل
پونه
روش تهيه :

مقدار مساوي از هر چهار گياه بابونه ، به ليمو ، زنجفيل و پونه را با يكديگر مخلوط مي كنيم و يك قاشق از اين مخلوط را به يك ليوان آب جوش اضافه نموده ويك ساعت قبل از غذا مصرف كنيد تا بي اشتهايي شما درمان گردد.

نسخه قوي تر براي افزايش اشتها:

مواد لازم:

افسنتين
سماق
جوزبويا
گلپر
پونه
روش تهيه :

يك قسمت از گياهان افسنطين و سماق و جوزبويا و گلپر را با 2 قسمت گياه پونه مخلوط مي كنيم و يك قاشق مرباخوري از آن را در ليوان آبجوش مي ريزيم و اجازه مي دهيم تا دم بكشد و سپس براي رفع بي اشتهايي يك ساعت قبل از غذا مصرف مي كنيم.

نسخه خيلي قوي تر براي افزايش اشتها:

مواد لازم:

جنتيانا = 4 قسمت
بهارنارنج يا پوست نارنج = 4 قسمت
اسطوخودوس = 4 قسمت
گل گندم = 2 قسمت
زنجفيل = 1 قسمت
روش تهيه :

همه گياهان بالا را با يكديگر تركيب مي كنيم و سپس در يك ليوان آب جوش يك قاشق مرباخوري از اين مخلوط را مي ريزيم و اجازه مي دهيم دم بكشد سپس آن را يك ساعت قبل از غذا مصرف مي كنيم. به جاي جنتيانا مي توانيد از افسنتين يا درمنه ها استفاده كنيد اما بهتر است گياه جنتيانا استفاده كنيد زيرا اين گياه به شدت اشتها آور است.

دم كرده اسطوخودوس براي افراد دچار زخم معده

افراد دچار زخم معده كه به بي اشتهايي دچارند و نمي توانند از از گياهان دارويي مواد تلخ و تند براي رفع بي اشتهايي خود استفاده كنند بهتر است از دستوالعمل زير استفاده نمايند تا بي اشتهايي آنها رفع شود.

مواد لازم:

به ليمو
بهارنارنج
بادرنجبويه
زرشك
روش تهيه :

مقدار مساوي از هريك از گياهان بالا را تركيب كنيد و در يك ليوان آب جوش يك قاشق مرباخوري از آن را دم كرده و يك ساعت قبل از غذا مصرف كنيد.

پيشنهادات متخصصان تناسب اندام براي افزايش وزن سالم بدون دارو و مكمل
خواب بعد از ظهر:

چرت بعد از ظهر 45 دقيقه اي ممكن است به ميزان زيادي به افزايش وزن كمك كند. اگر چه خواب باعث افزايش وزن نمي شود اما باعث صرفه جويي زياد كالري مي شود . يك چرت بعد از ظهر نه تنها باعث صرفه جويي در انرژي مي شود بلكه به شما كمك مي كند در طول شب بهتر بخوابيد.

ورزش كردن :

ورزش كردن مهم است آيا به دنبال كاهش وزن و يا افزايش وزن هستيد با اينكه ورزش مي تواند كالري را بسوزاند، ورزش منظم كمك مي كند سالم بمانيد و بيشتر بخوريد سوخت و ساز بدن را بالا مي برد و همچنين اشتها افزايش پيدا مي كند.

در بخش ورزش و تناسب اندام نمناك اشاره كرده ايم كه ورزش هاي سبك مانند راه رفتن، شنا، رقص و دوچرخه سواري عالي هستند همچنين مي توانيد تمرين هاي استقامتي انجام دهيد، تمرينات كششي و عروقي را افزايش دهيد تا فعال تر و در عين حال چاق شويد.

كاهش استرس

استرس يكي از بزرگ ترين دلايل بسياري از بيماري ها در بدن است. استرس نيز شما را از افزايش وزن دور نگه دارد. بنابراين، تلاش براي زندگي بدون استرس در خانه يا كار مهم است مي توانيد روش هاي تمدد اعصاب مانند يوگا و مديتيشن را امتحان كنيد تا سلامت كلي را بهبود بخشيد و استرس را كاهش دهيد روش هاي تنفس راه عالي ديگري براي كاهش استرس هستند.

آجيل :

آجيل ميان وعده خوبي براي خوردن در ميان وعده هاي غذايي است آجيل كالري زيادي را براي بدن تامين مي كند بادام ، دانه آفتابگردان، و گردو براي اين منظور عالي در نظر گرفته مي شوند. آن ها نه تنها مواد غذايي را براي بدن تامين بلكه چربي هاي ضروري براي افزايش وزن را نيز فراهم مي كنند.

روغن سالم:

روغن زيتون، روغن ماهي، روغن كانولا و روغن بذر كتان براي افزايش وزن در نظر گرفته مي شوند كه حاوي چربي هاي سالم و اسيدهاي چرب امگا 3 هستند كه به بهبود سلامت كلي و افزايش مقدار قابل توجهي وزن كمك مي كند.

 

منبع : نمناك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۵:۲۱ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی